Prevence

V roce 2010 byly v této oblasti realizovány dva projekty: publikace „Nádory adolescentů a mladých dospělých“ (MUDr. Viera Bajčiová) a kampaň „Máš koule“ s náklady 836 997 Kč (8,67 %).

Kampaň byla zaměřena na nádory varlat, které patří mezi nejlépe léčitelné typy nádorových onemocnění. Důležitým faktorem je včasná diagnóza, 90 % pacientů má šanci na trvalé vyléčení. V pokročilém stadiu onemocnění je již nutná intenzivní kombinovaná chemoterapie a klesá i pravděpodobnost celkového úspěchu léčby. Stále více pacientů s tímto typem onemocnění dochází na vyšetření pozdě, tzn. v již velmi pokročilém stadiu choroby, a to přivedlo lékaře a Nadační fond dětské onkologie KRTEK na myšlenku „spustit“ kampaň, která by vedla k oslovení mladých chlapců a mužů, ať si více všímají změn na svém těle a nepodceňují péči o své zdraví. Cílem kampaně je zjednodušeně řečeno přimět mladé muže, aby nepodceňovali příznaky a neotáleli s návštěvou lékaře. Kampaň „Máš koule“ má zvýšit informovanost o problematice nádorů varlat a dostat ji do širšího povědomí nejen mezi teenagery a mladé muže, ale i mezi rodiče a učitele. Přesto, že nádory varlat mají při včasné diagnostice a následné léčbě vysokou pravděpodobnost kompletního uzdravení, jedná se o vůbec první osvětovou kampaň zaměřenou právě na tento typ nádorového onemocnění v ČR.

Kampaň proběhla v několika rovinách – od inzerce a rozhovorů v časopisech, až po spuštění samostatné webové stránky a natočení a odvysílání klipu a instruktážního videa. Kampaň „Máš koule“ byla spuštěna na konci října 2010.

images

 

  • Kalendář akcí

    Říjen 2017
    PoÚtStČtSoNe
    « Zář   Lis »
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31      
  • Novinky